Практичні роботи на уроках хімії забезпечують учнів необхідними навичками й
уміннями, привчають дітей застосовувати отримані знання на практиці, а не
відкладати їх у голові зайвим вантажем, що ніколи не стане у пригоді у житті.
Вивчення хімії
за теоретичним матеріалом та з використанням лише власної уяви може назавжди
переконати учня, що цей предмет є нудним і абсолютно непотрібним у сучасному
житті, а застосування у процесі навчання цікавих дослідів та експериментів дає дитині змогу побачити, що деякі питання, які людині
трапляються щодня, є предметом уваги хімії , багато побутових процесів,
щодо того здавалось загадковими, легко
пояснюється хімічними зв’язками та реакціями.
Так на другому
уроці в сьомому класі виконується
практична робота по ТБ та вивчені хімічного обладнання. Дітям це дуже
цікаво, вони розглядають хімічне устаткування, вивчають будову полум’я
і роблять перші спроби експериментувати
використовуючи правила ТБ на практиці. Цікава практична робота по добуванню
кисню, але на даному етапі вона проводиться демонстраційно, тому що залишилося
дуже мало калій перманганату, а раніше діти в групах добували кисень реакцією
розкладу.
У 8 класах
практичну роботу по дослідженню основних
властивостей неорганічних сполук я
провожу в групах і по варіантах. Дослідів дуже багато, реактиви майже всі є,
тому діти виконують роботу з великим задоволенням і потім після цього
прибирають після цього своє робоче місце, єдиною проблемою є миття посуду. У 9
х класах ми проводимо і по групам і демонстраційно , якщо це демонстрація то
учні її проводять самі. В 10 класі для добування вуглекислого газу у нас немає
устаткування та реактивів. В 11 класі практичну роботу по властивостям оцтової
кислоти ми проводимо а по визначенню карбону хлору та гідрогена зробити не можливо тому що реактиви
застарілі або взагалі немає.
Для виконання
практичних робіт ми користуємося зошитами спеціальними зошитами, в яких до
кожного досліду є правила ТБ, сформульовано завдання, звіт про виконання якого
учні записують у вигляді таблиці, що дозволяє учням сконцентрувати всю увагу
безпосередньо на проведенні досліду, А не
на його оформленні. Здатність учнів свідомо й упевнено виконувати
хімічні досліди й експерименти є свідченням того, що вивчення хімії не
залишилося для них лише набором зайвих теоретичних фактів, а стало
втаємниченням у безмежний світ природничих наук.