неділя, 23 листопада 2014 р.

Розвиток експериментальних здібностей учнів на уроках хіміх за допомогою практичних робіт

Практичні роботи на уроках хімії забезпечують учнів необхідними навичками й уміннями, привчають дітей застосовувати отримані знання на практиці, а не відкладати їх у голові зайвим вантажем, що ніколи не стане у пригоді у житті.
         Вивчення хімії за теоретичним матеріалом та з використанням лише власної уяви може назавжди переконати учня, що цей предмет є нудним і абсолютно непотрібним у сучасному житті, а застосування у процесі навчання цікавих дослідів та експериментів дає дитині  змогу побачити, що деякі питання, які людині трапляються щодня, є предметом уваги хімії , багато побутових процесів, щодо  того здавалось загадковими, легко пояснюється хімічними зв’язками та реакціями.
         Так на другому уроці в сьомому класі виконується  практична робота по ТБ та вивчені хімічного обладнання. Дітям це дуже цікаво, вони розглядають хімічне устаткування, вивчають будову  полум’я  і роблять перші спроби експериментувати  використовуючи правила ТБ на практиці. Цікава практична робота по добуванню кисню, але на даному етапі вона проводиться демонстраційно, тому що залишилося дуже мало калій перманганату, а раніше діти в групах добували кисень реакцією розкладу.
         У 8 класах практичну роботу  по дослідженню основних властивостей неорганічних сполук  я провожу в групах і по варіантах. Дослідів дуже багато, реактиви майже всі є, тому діти виконують роботу з великим задоволенням і потім після цього прибирають після цього своє робоче місце, єдиною проблемою є миття посуду. У 9 х класах ми проводимо і по групам і демонстраційно , якщо це демонстрація то учні її проводять самі. В 10 класі для добування вуглекислого газу у нас немає устаткування та реактивів. В 11 класі практичну роботу по властивостям оцтової кислоти ми проводимо а по визначенню карбону хлору  та гідрогена зробити не можливо тому що реактиви  застарілі або взагалі немає.

         Для виконання практичних робіт ми користуємося зошитами спеціальними зошитами, в яких до кожного досліду є правила ТБ, сформульовано завдання, звіт про виконання якого учні записують у вигляді таблиці, що дозволяє учням сконцентрувати всю увагу безпосередньо на проведенні досліду, А не  на його оформленні. Здатність учнів свідомо й упевнено виконувати хімічні досліди й експерименти є свідченням того, що вивчення хімії не залишилося для них лише набором зайвих теоретичних фактів, а стало втаємниченням у безмежний світ природничих наук.