неділю, 30 листопада 2014 р.

Використання інтерактивного обладнання


Використання сучасних інформаційних технологій стає невід’ємною частиною навчального процесу в школах. Інтернет-технології, комп’ютерні програми- тренажери, мультимедійні навчальні програми стають зручним і ефективним інструментом вчителя, застосування цих інструментів у навчально-виховній діяльності відкриває нові можливості в навчанні для учнів.
Стандартний шкільний урок може розвиватися так:
·        Підготовка до початку заняття
·        Пояснення мети заняття
·        Вступ до нової теми або завдання – може повторюватися кілька разів протягом заняття, тому що є основою.
·        Розвиток теми за участю школярів
·        Обговорення вивченого наприкінці заняття, а також самого процесу навчання
Перевагами активатора інтерактивної поверхні в школі є те що:
·        Учні починають працювати активніше
·        Нашим учням все вдається
·        Підтримуються різні стилі навчання
·        Привертається увага всього класу
·        А це заощаджує час
Усе що є на нашому  комп’ютері, можна показати і на дошці. Це дає нам можливість використовувати широкий спектр ресурсів:
·        Матеріали, записані у вигляді електронних презентацій;
·        Матеріали, створені у текстових редакторах;
·        Матеріали з Інтернету;
·        Від скановані зображення (фотографії, малюнки, діаграми, зображення екрана);
·        Відео файли (уривки з телевізійних програм, з цифрових відео зображень);
·        Звукові файли (аудіо фрагменти касет або радіо, аудіо записи, зроблені учнями або іншими викладачами).
·        Матеріали створені з використанням програмового забезпечення для інтерактивної поверхні;
·        Матеріали, створені з використанням програмного забезпечення, навчального призначення для вивчення різних предметів.
Крім активатора є можливість використовувати спеціальне програмове забезпечення  SMART, що дає такі ефекти під час навчання:
·        Колір – розмаїття кольорів, доступних на інтерактивній поверхні, дає змогу  виділяти важливі фрагменти й привертати увагу до них, пов’язувати загальні ідеї або показувати їх відмінність і демонструвати хід думок.
·        Запис на екрані – це можливість робити записи та додавати інформацію, запитання й ідеї до тексту, діаграми або зображення на екрані.
·        Презентація – значно підвищує рівень подання матеріалу .
·        Інструмент драг-дроп  дає можливість пересувати об’єкти по дошці і допомагає у : з’єднанні, класифікації, групуванні, сортуванні, заповненні пропусків, впорядкуванні, використання підписів і виділення.
·        Виділення окремих частин екрана – текст, схему або малюнок на інтерактивній поверхні можна виділити. Це дає вчителям та учням фокусуватися на окремих аспектах теми.
·        Вирізати і вставляти – об’єкти можна вирізати і стирати з екрана, копіювати і вставляти. Це надає учням більше впевненості: під час роботи з дошкою вони знають, що завжди можуть повернути на крок назад або змінити щось
·        Сторінки можна перегортати вперед та назад , демонструючи певні теми заняття або повторюючи те, що деякі з учнів не дуже зрозуміли.
·        В спеціальних заготовках є можливість переміщувати об’єкти, показуючи симетрію, кути й відбиття.
Як бачити є переваги у викладанні за допомогою активатора інтерактивної поверхні:
·        Матеріали до уроку можна приготувати зазделегідь – це забезпечить швидкий темп заняття і заощадить час на обговорення.
·        Є можливість створювати посилання з одного файла на інший – наприклад, аудіо- та відео файли або інтернет-сторінки. Це дає змогу не витрачати час на пошук потрібних ресурсів. До інтерактивної поверхні можна підключати й інше аудіо- та відео обладнання.
·        Матеріал можна структурувати по сторінках, що потребує поетапного логічного підходу і полегшує планування.
·        Після заняття файли можна зберігати на комп’ютері, і, якщо цей комп’ютер знаходиться в шкільній мережі, учні завжди матимуть доступ до них. Файли можна зберегти в початковому вигляді або такими, як вони були наприкінці заняття разом з доповненнями. Їх можна використовувати під час перевірки знань учнів.
Таким чином проведення уроків за допомогою активатора інтерактивної поверхні допоможе учням швидко набути нових знань, а  уроки стануть більш інформативнішими та видовищними, що дасть змогу зробити процес навчання цікавішим та різноплановим.