неділя, 23 листопада 2014 р.

Безпечний Інтернет: за і проти

У ХХІ ст. інтернет став невід’ємною частиною життя сучасної людини. Як і все у цьому світи він має свої позитивні та негативні сторони.
Позитивними сторонами,  є те що світова мережа дає змогу спілкуватись з людьми, які знаходяться в різних куточках світу за допомогою різних соціальних мереж, чатів та електронної пошти. Інтернет-магазини дають змогу продати чи придбати будь-які речі просто сидячи вдома, а вічні помічники google, яндекс та Вікіпедія можуть дати відповіді на будь-які запитання та допомогти з пошуком найрізноманітнішої інформації.
 Хочу виділити, ще один позитивний чинник інтернету – його невід’ємна роль в освітньо-виховному процесі, не тільки для учнів та студентів, але й для вчителів та викладачів. Якщо раніше щоб знайти необхідну інформацію необхідно було годинами сидіти в бібліотеках і підбирати необхідні книги, то тепер, з допомогою інтернету, ми можемо знайти всі необхідні підручники та допоміжні матеріали. Інтернет дає змогу відвідувати  online-лекції, та семінари, спілкуватися з викладачами. Все це разом набагато спрощує та полегшує отримання освіти для сучасної людини.
Але поряд з такою великою кількістю позитиву можна виділити і кілька негативних рис інтернету. Зокрема, те що багато сучасних людей потонули у віртуальному світі і живуть віртуальним життям. Спілкування в соціальних мережах, особливо підлітків, призводить до деградації спілкування. Люди все рідше зустрічаються в дружніх компаніях за чашкою кави, а пишуть один одному повідомлення навіть якщо знаходяться в сусідніх квартирах.
Існує проблема цензури інтернету, адже існує велика кількість сайтів та сторінок які краще б обмежити у доступі для неповнолітніх, а інколи навіть для дорослих. 
Про алкогольну та наркотичну залежність часто пишуть практично усі засоби масової інформації. А ось про комп'ютерну згадують набагато рідше. Але вона існує. Особливо серед підлітків, які проводять майже весь свій вільний час у віртуальному світі, нехтуючи навчанням, друзями, здоров'ям. Можна стверджувати, що наприкінці XX століття виникла і поширилась нова форма залежності - комп'ютерна.
Переваги комп'ютерної системи навчання безумовні, але попередження несприятливих факторів має особливе значення для учнів. Чому саме? Зараз спробуємо з'ясувати.
Позитивні аспекти

  • Активізація пізнавальної діяльності.
  • Розвиток уваги та просторової орієнтації.
  • Збільшення обсягу інформації за одиницю навчального часу.
  • Систематизація мислення.
  • Розвиток навичок пізнавальної діяльності та особистісний зріст.
Негативні аспекти
  • Розумова втома та перевтомлення.
  • Емоційне, психічне та зорове навантаження.
  • Несприятлива дія на навколишнє середовище.
  • Поява синдрому залежності від Інтернету.
  • Соціальна ізоляція.
  • Серйозні особистісні проблеми, суїцид..


Без комп'ютерів цивілізоване суспільство не можна вважати повноцінним, і застосування комп'ютерів поширюється кожного дня і буде поширюватися у майбутньому. Як і будь - який інший винахід, комп'ютер в умілих руках - це благо, а у безладних - покарання. Його шкідлива дія на здоров'я людини головним чином залежить від порушення правил. Слід користуватися комп'ютером так, щоб можна було зберігати фізичне, психічне та духовне здоров'я.
Потрапити у залежність можна від чого завгодно, і комп'ютер не є винятком. Така пристрасть може стати серйозною проблемою, коли людина реалізує біля комп'ютера весь вільний час, забуваючи про їжу, нехтуючи своїми щоденними обов'язками. Якщо людині, у якої сформувалася залежність від Інтернету, з якоїсь причини не вдається сісти до екрана монітору, вона стає нервовою, дратівливою, агресивною. Часто-густо у таких людей виникають складності з іншими людьми, їм важко заводити друзів і підтримувати стосунки з близькими. ї тут багато що залежить від батьків.
З появою інтернету в сім'ї часто виникають проблеми, яких раніше не було, можуть почастішати конфлікти між батьками та дітьми. В чому ж проблема, точніше сказати, проблеми цього?
Спробуємо перелічити деякі з них. Отже, що насторожує батьків ?

По-перше, в більшості випадків, діти мають набагато кращий рівень володіння комп'ютером, роботи в інтернеті. Тому перша проблема серед батьків : Інтернет - "з чим його їдять?" Адже саме так ми кажемо, коли йдеться про щось не зовсім нам зрозуміле, чи не так?
Вихід: запропонуйте Вашій дитині зайнятися Вами, точніше Вашою комп'ютерною грамотністю. Впевнена, що Ви відкриєте багато цікавого один в одному. А для дитини це гарний стимул відчути свою значущість в стосунках.
По-друге, для більшості інтернет - це лабіринт. Це дійсно так! Адже його важко назвати навіть океаном інформації, це буде замало.
Гарна новина: з будь - якого лабіринту є вихід. Перед початком роботи визначтесь, що Ви шукаєте. Якщо Ваша дитина працює з інформацією і відчуває розпач від того, що не вдається знайти необхідне, складіть з нею список ключових слів, спорідненої інформації.
По-третє, знайшовши важливу інформацію, не завжди чітко можна згадати, де саме вона знаходилася...
Вихід: складіть каталог (картотека, спеціальний записник чи зошит), де буде знаходитися перелік сайтів, які можуть стати Вам в нагоді. Запропонуйте дитині зробити свій каталог, прикрасити його. Це, в свою чергу, дасть змогу і Вам зазирнути на ті сайти, якими цікавиться Ваша дитина. Можливо Ви подивитесь на неї по - іншому...
Наступна проблема - проблема часу. Багато батьків скаржаться на проведення дитиною занадто багато часу перед комп'ютером. Вже не є таємницею, що існує залежність, зокрема від інтернету. А це більше схоже на хворобу, ніж просто на забавки дітей. Тобто, агресія з боку батьків - не кращий вихід.
Вихід: складіть з дітьми графік роботи в інтернеті. Не лінуйтесь, шукайте освітні сайти, зокрема іноземною мовою. Порадьтесь з вчителем ( Вам дуже пощастить, якщо вчитель надасть Вам перелік сайтів, які можуть стати Вам в нагоді). Наполягайте на тому, щоб перед тим, як грати в ігри, дитина виділила час на роботу з освітніми сайтами (можливо, відкрию таємницю для когось, але є дуже багато цікавих сайтів іноземною мовою, де діти залюбки працюватимуть, головне - сфокусувати їх увагу).
Отже, у Ваших руках можливість показати дитині, що інтернет - це поле для творчої діяльності, треба лише вдосконалювати свої знання. Не бійтеся вчитися разом з дитиною: як скопіювати інформацію, як записати (закачати) пісню чи фонограму, як створити сайт Вашої сім'ї, як працювати з різними програмами, зокрема, фотошоп… Побільше творчих проектів, це зробить Вас командою, а це тоге варте! Попросіть дитину допомогти створити презентацію про Вашого улюбленого співака, футбольну команду, тощо....Запропонуйте зробити те саме про її улюблених виконавців, подивіться, не поспішайте критикувати, спробуйте зрозуміти.. Згадайте фразу з фільму "Доживём до понедельника": "Счастье - это когда тебя понимают..." А хто краще за Вас зможе це зробити?
І, нарешті, найголовніше - інтернет недаремно називають всесвітньою мережею. Він здатний об'єднувати людей з різних куточків планети, з'єднувати тих, хто без його наявності ніколи б не познайомились і навіть не підозрювали про існування одне одного.
Головне, щоб це приносило користь, сприяло інтелектуальному, моральному, духовному росту. Для цього - необхідний контроль, хоча б час від часу. Не бійтеся зануритися в світ Вашої дитини, вона чекає на Вас в ньому, адже інколи їй необхідна саме Ваша думка, підтримка, увага...

Без нього вже ніяк не можна, він - норма, не дивина.
Щоб вирішити, друг він Вам чи ворог ?
Є відповідь лише одна:
Перш ніж виходити у мандри у мережі цій - інтернеті,
Запрограмуйтесь лиш на гарне - його так багато на планеті!
Весь бруд інформаційний оминайте, пастки можливії вивчайте,
І все про себе викладати ні в якому разі не поспішайте.
Він - помічник, знавець, порадник,
Інформаційне джерело.
Культуру виробіть роботи,
Бо є добро, а є там й зло.
Та вибір все ж таки за Вами,
Що оберете - те і буде.
Давайте лише пам'ятати:
Ми - українці, добрі, щирі люди.